لوازم و قطعات تابلوسازی

ساخت تابلو‌های تبلیغاتی یکی از راه‌های تبلیغات موثر است. برای ساخت تابلو، با دوام بالا، بهتر است از قطعات با کیفیت استفاده شود. برای خرید هر کدام از ملزومات ساخت تابلو با ما تماس بگیرید.

میزان رضایت خود را با درج امتیاز، نشان دهید. نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید.

4.3/5 - (20 امتیاز)

معرفی انواع ملزومات و قطعات ساخت تابلو

لوازم تابلو سازی چیست؟

امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که تابلوهای تبلیغاتی و عجیب و غریب موجود در سطح شهر را ندیده باشد. این تابلوها آنقدر متنوع و جذاب هستند که چشم هر رهگذری را به خود جلب می‌کنند. ممکن است که شما نیز صاحب یک کسب و کار باشید و بخواهید از این ابزار برای جلب توجه مشتریان استفاده نمایید. برای این کار بهتر است که ابتدا اطلاعات کافی را در مورد هر یک از انواع تابلوهای تبلیغاتی و ملزومات تابلوسازی مربوط به هر مورد، به دست آورید. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. حال اگر می‌خواهید با انواع تابلوها و ملزومات تابلوسازی بیشتر آشنا شوید، در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید.

تقسیم تابلوها و لوازم تابلوسازی

تجربه نشان داده است که برای دیده شدن در فضاهای شهری باید از تابلوهای تبلیغاتی استفاده کرد. این تابلوها معمولا برای معرفی کسب و کارها و نشان دادن ویژگی‌های شغل به مشتری کاربرد دارند. اما انتخاب نوع این تابلوها نیز بسیار مهم است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن طراحی و دکوراسیون، تابلوسازی نیز پیشرفت چشمگیری کرده است. به همین دلیل، انتخاب یک تابلوی مناسب برای فروشگاه، مغازه، پاساژ یا مطب بسیار دشوار شده است. این تابلوها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و ملزومات تابلوسازی خاص خود را دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از

معرفی انواع تابلو

 ۱- تابلوهای بنری

چاپ بنر و استفاده از آن برای ساخت انواع تابلو نیز یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های تابلوسازی است که لوازم خاصی نیاز ندارد. تابلوهای بنری معمولا هزینه‌ی کمتری داشته اما جذابیت آن‌ها نیز نسبت به سایر تابلوها کمتر است. البته نصب پروژکتور بر روی این بنرها می‌تواند تا حدودی باعث دیده شدن آن شود. همچنین، کیفیت دستگاه چاپ بنر نیز در میزان شفافیت و طول عمر تابلوهای بنری بسیار تاثیر گذار است.

۲- تابلوهای نئونی

در سال‌های قبل استفاده از لامپ‌های نئونی برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی بسیار متداول بوده است. چراکه نور این لامپ‌ها بسیار خیره کننده و جذاب است. به همین دلیل، هنوز هم برخی افراد ترجیح می‌دهند که از نئون برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنند. برخی از ملزومات تابلوهای نئونی عبارتند از ترانس نئون و گاز نئون.

اخیرا و با ورود نئون فلکسی‌ها (ریسه‌های LED سیلیکونی) به بازار، تحول بسیار زیادی در نحوه ساخت و تولید این نوع تابلو به وجود آمد، به طوری که این محصول توانست اکثر معایب نئون‌های شیشه‌ای را برطرف کند و با توجه به تنوع رنگ و شکل پذیری بالا، جایگاه این نوع تابلو را در بین تابلوسازان و مردم بازیابی کند. نئون فلکسی‌ها در ساخت وسایل تزئینی و دکوراسیون هم توانسته توجه بسیاری را به خودش جلب کند به طوری که یک فرصت بسیار عالی برای سازندگان این محصول به وجود می‌آید. اجزای تشکیل دهنده این تابلو عبارت است از: نئون فلکسی، پی وی سی، پلکسی گلاس، سوئیچینگ 12 ولت و …

تابلو های نئونی

۳- تابلو ثابت LED

تابلوهای ثابت را می‌توان جزء اولین تابلوهای مدرن به حساب آورد؛ چراکه در ساخت آن‌ها از انواع لامپ‌های LED استفاده می‌شود. این ال ای دی‌ها می‌توانند یک متن مخصوص مانند عنوان فروشگاه را برای رهگذران نمایش دهند. جالب اینجاست که برخلاف سایر تابلوهای قدیمی، جذابیت تابلوی LED ثابت در شب نیز شگفت‌انگیز است و توجه بیشتری را جلب می‌کند. از جمله لوازم تابلو سازی ثابت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع ال ای دی‌ها
  • ترانس ۱۲ ولت
  • سیم مسی و سیم لحیم
  • فلاشر
  • ورق ام دی اف پلاکسی
  • سایر تجهیزات جانبی و ابزارها

۴- تابلو روانLED

تابلو روان هم از جمله تابلوهای LED است که طرفداران بسیار زیادی دارد. ویژگی مهم این تابلوها این است که می‌توان متن‌های مختلفی را برای آن برنامه‌ریزی کرد و با قرار دادن افکت‌های منحصربفرد و رنگ‌های خیره‌کننده، جذابیتش را دوچندان نمود. همچنین، با خرید تابلو روان مولتی کالر از فروشگاه ملزومات تابلوسازی می‌توان یک تلویزیون تمام عیار در اختیار داشت و انواع رنگ‌ها و نوشته‌ها را توسط آن نمایش داد.  تجربه نشان داده است که کیفیت لوازم تابلوسازی در ساخت تابلو ال ای دی روان از اهمیت بسزایی برخوردار است. از جمله این لوازم می‌توان به ترانس ۵ ولت، قاب CNC، ماژولLED،  مین بورد و سایر ابزار و تجهیزات جانبی اشاره کرد.

مقالات دایانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *